סטרואידים אנאבוליים – סוגי סטרואידים – אותיות נ’-ת’

סטרואידים אנאבוליים

רשימת הסטרואידים היא לפי סדר א’ –  ב’ , וכל סטרואיד יקבל דירוג לפי יכולת השפעתו.
טבלת הדירוג תהיה לפי מספר כוכבים :   *  חלש   **  בינוני  ***  טוב   ****  טוב מאוד  *****  מעולה

 

נולבדקס – NOLVADEX

TAMOXIFEN CITRATE 10MG/ TAB 60 OR 250/BOTTLE

זוהי תרופה אנטי – אסטרוגנית ושימושה הוא במניעת תופעות של פעילות אסטרוגנית בגוף וסרטן השד. הימצאות האסטרוגן בגוף הגבר היא תוצאה של פעולה ארומטית של הסטרואידים. התרופה עצמה פותחה במקור להילחם בסוג מסוים של סרטן והיא יעילה מאוד בדיכוי תופעות אסטרוגניות כגון “גניקומאסטיה”, יתר מים בגוף והפרעות נשיות נוספות, ולכן הינה חשובה כל כך. יש לקחת תרופה זו תוך כדי או לפעמים בסיום המחזור, בכל סוגי סטרואידים בעלי השפעה אנדרוגנית. התרופה תעצור את ייצור האסטרוגן אך לא תבטל את הכמות הנמצאת כבר בגוף.

המינון הוא    MG10-20  ליום.

דירוג – ****

נילבר – NILVAR

NORETHANDROLONE 10MG/ TABS 30/BOTTLE 

זהו סטרואיד בעל השפעה אנדרוגנית חזקה מאוד, משתמשים בו בעיקר לקבלת גודל וכוח ולצרכים אלו הוא יעיל למרות שהוא בעל תופעות לוואי שליליות רבות, וידוע על תופעות לוואי שליליות רבות שנלוו לשימוש.

המינון הוא   MG 30-40 ליום ולשימוש קצר של מספר שבועות.

דירוג – ***

סוסטנון – SUSTANON

PROPIONATE, ISOCAPORATE, DECANOATE PHENYIPROPIONATE, 250MG/CC 1 CC AMPULE

סטרואיד זה הינו שילוב של 4 סוגי סטרואידים הרשומים לעיל. חומר זה הינו בעל פעולה מהירה מאוד בגוף ואף נשאר זמן רב עד חודש ימים. חומר זה יעיל מאוד ונעשה אחד החומרים הפופולריים ביותר לשימוש. הוא מעלה בכוח ומשקל במהירות, תופעות הלוואי הארומטיות שלו קטנות יותר משאר סוגי הטסטוסטרון. אינו גורם להצטברות רבה של מים בגוף, ואין לחצים בכבד. טוב לשילוב עם חומרים הנלקחים דרך הפה, בייחוד להעלאת משקל.   

סטרואיד זה נמצא גם תחת השם דורה-טסטין המיוצר באירופה, ובשם SOSTENIN המיוצר במקסיקו. 

המינון הוא MG 250 פעם ב- 7 ימים ו- MG 500 כל 10 ימים. הסטרואיד מיוצר באמפולות של MG/CC 250 .

דירוג – ***

סטרומבה – STROMBA

STANOZOLOL 5MG/TAB 10/BOTTLE

זהו סטרואיד המקביל בהשפעתו לוינסטרול והוא אנאבולי מאוד וללא שום תוצאות ארומטיות. חומר זה טוב מאוד לשימוש בייחוד לדיאטה, ואין לו תופעות לוואי שליליות כלשהן. החומר גורם לתוצאות טובות מאוד כאשר השימוש בו הוא מתחת ל- MG 50 ביום, נוח מאוד לקומבינציה עם חומרים אחרים בעלי רמה ארומטית גבוהה.

המינון הממוצע הוא בין  MG 20-40 ליום.

דירוג – ***

פינג’ט – FINAJET

FINAJECT PARABOLAN ACATATE

זהו סטרואיד על בסיס שומני, נועד במקור לטיפול בחיות ובעל רמה אנדרוגנית גבוהה. החומר פועל במהירות כך שדרוש להשתמש בו לעיתים תכופות. מקנה עלייה ניכרת בכוח וגם לתופעות לוואי אלרגניות ותופעות חולי שונות, כי אולי חומר זה במידה זו או אחרת משפיע על מערכת החיסון של גופנו.

המינון הוא CC 0.5-1  כל יומיים.

דירוג – ***

פרבולן – PARABOLAN

TRENBOLONE 76MG PER 1.5CC AMPULE

זהו סטרואיד על בסיס שומני המוזרק לגוף ובעל תופעות לוואי שליליות מועטות בלבד. טוב במיוחד ללקיחה לפני תחרויות. משפיע בעיקר על עלייה בכוח ומחזיק את השרירים קשים וחזקים, ואינו גורם להיווצרות מים בתוך הגוף. סטרואיד זה  גורם לתוצאות משמעותיות בגודל, משקל וכוח, ועם מעט מאוד תופעות לוואי שליליות, ובזה ייחודו.

המינון הוא  MG 76-152 לשבוע.

דירוג – ****

פרווירון – PROVIRON

MESTEROLONE 25MG/ TABS 50 TAB BOTTLE

זהו סטרואיד מאוד אנדרוגני אשר משתמשים בו אך ורק בכדי להילחם בהורמון האסטרוגן ולמנוע תופעות ארומטיות. לרוב הספורטאים עוזר חומר זה למנוע תופעות של עודף אסטרוגן בגוף.

נשים משתמשות בחומר זה כדי לקבל גוף בעל שרירים נוקשים וזאת ע”י לקיחת כדור או שניים ביום במשך מספר שבועות בכדי לאזן את פעולת יתר הסטרואידים הנמצאים בגוף. 

גברים משתמשים ב – 4 כדורים ביום כדי להגיע  לתוצאות טובות. אולם רוב הספורטאים מעדיפים להשתמש בנולבדקס שהוא חזק יותר ופעולתו נותנת תוצאות טובות יותר.

דירוג – **

פוסיד – פורוסומיד  FUROSEMIDE

FUROVITE, FUSID, LASIX

זהו משתן לולאה בעל פעולה חזקה ומהירה. נמצא בשימוש פעיל מעל 20 שנה. השפעתו היא על הרחבת כלי הדם ומשמש במקור לטיפול בבצקת-אצירת נוזלים, אשר נגרמת עקב אי ספיקת לב ומחלות מסוימות של הריאות הכבד והכליה.

פוסיד מגביר איבוד אשלגן-פוטסיום ותופעות לוואי נגרמות בדרך כלל עקב האיבוד המהיר של נוזלים, מינירלים ומלחים אשר גורם הפוסיד. אנו ממליצים להוסיף כדורי מולטי ויטמין מינרל עקב פגיעה במאזן הויטמינים והמינרלים בגוף.

טווח המינון הינו משתנה בין MG 20-80 ליום. תחילת ההשפעה בטבליות היא תוך 1 שעה ובזריקות תוך 5  דקות. משך ההשפעה 2-6 שעות. 

דירוג – **** 

פרימבולן אורלס (אצטט) – PRIMOBOLAN ORALS

50 MG/TAB 30 TAB/BOTTLE

זהו סטרואיד בעל רמה אנאבולית גבוהה מאוד ורמה אנדרוגנית נמוכה מאוד, ותכונה זו הופכת אותו לסטרואיד בין הנפוצים ביותר להכנה לקראת תחרויות.

בהזרקה למרות העובדה שהיא על בסיס שומן, הוא פועל מהר מאוד ולכן יש לקחת אותו יום יום, ולמשתמשים בכדורים, די בכדור אחד ביום. לסטרואיד זה ישנן כמה מעלות: הוא אינו ארומטי ופועל היטב גם בדיאטה מועטת קלוריות ולכן זהו המוצר הנכון לקחת כאשר נמצאים בדיאטה לפני תחרות. סטרואיד זה מאפשר להוריד שומן מהגוף ולשמור על נפח שרירים מרבי באותו זמן. יעיל מאוד גם לנשים. חומר זה לא מביא לתוצאות מרשימות בגודל השריר או בחוזקו, אולם הוא שומר על שריר גדול, חטוב ובעל מראה קשיח. יש לקחת כדורים ע”י המסתם מתחת ללשון.

המינון הוא MG 50-100 לגבר  ו –  MG 25-50 לאישה ליום, וזריקה במנות של  MG20  כל יום או יומיים, וזהו המצב האופטימלי שהסטרואיד יעיל וכמעט ללא תופעות לוואי שליליות.

דירוג – ****

פרימבולן אצטט – PRIMOBOLAN-ACETATE

METHENOLONE-ACETATE 20MG/CC 1 CC AMPULES

זהו סטרואיד מאוד פופולרי שנפסל לשימוש , הספורטאים מכירים אותו בשם זה אולם שמו ומחליפו הוא פרימבולן – אורלס שנכתב עליו בהגדרה לעיל.

פרימבולן דיפוט – PRIMOBOLAN-DEPOT

METHENOLONE DEPOT 100 MG/CC OR 50 MG/CC 1 CC AMPULES 

זהו סטרואיד המיוצר ברובו במקסיקו ומגיע בכמות של MG 50, או מגרמניה בכמות של MG 100. דומה בהרכבו לאצטט ובכך הוא מתאים מאוד לשימוש גם כאשר המשתמש בו נמצא בדיאטה מועטת קלוריות לפני תחרות. ההבדל בין החומרים הוא בכך שחומר זה נשאר בדם במשך שבוע ימים בניגוד לקודם.

מקנה תוצאות טובות גם בגודל ובחוזק עם תופעות לוואי שליליות מועטות מאוד אם בכלל. חומר זה לא ייתן למשתמש תוצאות משמעותיות ולכן הוא אינו טוב כמו הקודם לשימוש לפני תחרות , אולם רבים מעדיפים חומר זה משום הערך האנאבולי הרב שבו. המוצר הגרמני טוב בהרבה מהמוצר המקסיקני ורוב הספורטאים מעדיפים להשתמש בו.

המינון הוא בין MG200  לגבר ו – MG 100 לנשים כל 7 ימים.

דירוג – **** 

קטפרס – CATAPRES

CLONIDINE HYDROCHLORIDE 1,2,3 MG TABS

במקור תרופה זו ניתנת לייצוב לחץ דם גבוה, ותרופה זו ידועה כממריצה את ייצור בלוטת הורמון הגדילה בייחוד לפני שינה. תרופה זו גורמת לשינויים במצבי רוח ולעיתים אף לדיכאונות. תרופה זו אינה חביבה על ספורטאים.

דירוג – * 

קלנבוטרול – CLENBUTEROL 

MCG TABS20 

מופיע גם בשמות נוספים: CLEMBUMAR   מדרום אמריקה, CLENASMA מאירופה. במקור חומר זה הינו דור שלישי של תרופות הניתנים לחולי אסטמה. תרופה זו מעלה במשקל ומפחיתה בשומן. נוהגים להשתמש בה כחודש לפני תחרות. המחזור נע בין 6 – 12 שבועות , תופעות הלוואי הנגרמות הם ; אגרסיה וכאבי ראש. 

המינון הוא בין  MCGS 60-120 בחלוקה שווה במשך כל שעות היום. 

דירוג – ***

שמן סינטול – SYNTHOL (PUMP’N POSE)

זהו שמן המיוצר בגרמניה, טוב להגדלת שרירים קטנים כגון יד קדמית ויד אחורית, אינו מומלץ לשריר התאומים מפאת תופעות הכאב הגבוהות. באמצעות שמן זה ניתן להגדיל את נפח השריר, והוא בעל יכולת היטמעות בתוך השריר. לא נצפו תופעות לוואי וסיכונים משמעותיים. תופעות הלוואי הם ; חשש לאלרגיות, וסימני התבקעות בעור. 

ההזרקה לתוך הווריד – אסורה בהחלט!!! בשימוש של 3 חודשים ניתן להגיע ל – 3-4 ס”מ תוספת היקף השריר וזאת בניגוד לשמנים אחרים שגרמו ל”אינפקציה”. 

המינון הוא בהזרקה של CC5 פעם עד פעמיים בשבוע עד לקבלת התוצאה הרצויה.

דירוג – ***

תימוקס – THIOMUCASE

זהו חומר שאינו סטרואיד, זהו כימיקל שנועד לזרז את התפשטות החומר המוזרק לגוף, להרחיק אותו ממקום ההזרקה ובכך לזרז את מהירות פעולתו. ספורטאים רבים משתמשים בחומר זה בכדי להיפטר מעודפי שומן במקומות מסוימים בגוף. החומר מוזרק במנה קטנה ישירות לתוך ריכוז השומן וגורם לו להתפזר. החומר גם מופיע בקרם למריחה על העור לפיזור שומן. יש גם בנמצא כדורים מסוג זה, כדורים אלו נלקחים מספר פעמים ביום, לפחות כשבועיים לפני תחרות. התוצאות הטובות ביותר נמצאו אצל אנשים בעלי עודף מים בתאי השומן שנוצרו כתוצאה מעודף אסטרוגן.

דירוג : **

לסיכום :

בצורה שבה היום אנו רואים את השימוש בסטרואידים , היחס שבין הסיכון לבין הפסקת התועלת הוא גבוה בצורה משמעותית לטובת הפסקת התועלת בשימוש בסטרואידים .

כמות המינון של הסטרואידים לא משנה את קצב ההתפתחות של גופנו וזאת מפני שלסטרואידים יש קצב של “פירוק קבוע” בגוף , כלומר הגוף יכול לפרק כמות מסויימת ומעבר לכך עודף הסטרואידים הנותר לא מועיל.

המינון הממוצע אנטומית צריך להיות 1cc על כל 1 קילוגרם של משקל גוף.

רוב סוגי הסטרואידים מפסיקים להניב תוצאות לאחר כ- 6 שבועות לערך מתחילת המחזור ולכן יש לדעת להתאים את השימוש בהם.

התוצאות לטווח הארוך אינן ידועות עדיין במלואן מעבר למה שנכתב לעיל שהינו גורם מרתיע מאוד, ועל כן זהו סיכון מחושב שעל הספורטאי צריך לקחת על עצמו.

 
×