הרעבה עצמית אינה עובדת – נשים

הרעבה עצמית אינה עובדת!

הרעבה מוגדרת כאכילה (לאורך זמן) בכמות שאינה מספיקה לגוף לשם תפקוד אופטימלי. הרעבה עצמית אינה מהווה אלטרנטיבה אפקטיבית לירידה במשקל.
כאשר אתן מרעיבות את גופכן, כ-50% מאיבוד המשקל הראשוני מגיע מירידה ברקמת שריר (והנוזלים שהיא מכילה). כאשר אתן מאבדות רקמת שריר, יכולת גופכן לשרוף קלוריות שעוכלו יורדת (רקמת שריר היא הרקמה ששורפת את כמות האנרגיה הגדולה ביותר יחסית לרקמות האחרות), ויכולת גופכן להפוך מצבורי שומן לאנרגיה יורדת גם כן. מסיבה זאת תמיד שומעים אנשים האומרים שהם ירדו במשקל לאחר שהגבילו את כמות המזון שאכלו, אך הם העלו במהירות את המשקל שאיבדו יחד עם תוספת משקל מסוימת לאחר שסיימו את הדיאטה (אפקט ה”יו-יו”). 
                                                                                                                                                                                            
בטווח הקרוב איבוד המשקל מעודד. יחד עם זאת, שמירה על המשקל החדש היא בלתי אפשרי בגלל הדרישות האנרגטיות שירדו עקב הירידה במסת רקמת השריר, מה גם שהרעבה גורמת לגוף לעבור למצב של מגננה, הגוף משמר אנרגיה ע”י הפחתת הפעילות המטאבולית (פעילות חילוף חומרים) ומתרגל לאכול פחות, וכששבים לאכול, אפילו רק מעט יותר, ניכרת מייד עלייה במשקל שאחוז ניכר ממנה היא ברקמת שומן (הגוף מפצה את עצמו על מצב החסר במזון על ידי הגדלת מאגרי האנרגיה, שהגדול שבהם הוא מאגר השומן). לכן, המטרה היא לשמור או להוסיף רקמת שריר ובו זמנית לרדת במסת השומן.
היחס הזה בין רקמת השומן לרקמת השריר הרזה הוא זה שיצור את העלייה בצרכיכן המטאבוליים (המגדילים את כמות הקלוריות שהגוף שורף). עלייה מטאבולית זאת תעזור לכן לשמור על המשקל והמראה הרצוי לטווח ארוך.
צלוליט- הדרך היחידה לצמצום הצלוליט בגופכן היא לאבד שומן מכל הגוף. הורדת שומן נקודתית היא גימיק פרסומי שנוצל לרעה לצרכי שיווק. לכן אם ברצונכן לצמצם את כמות הצלוליט בגופכן, עליכן לשלב תפריט דיאטה מאוזן יחד עם תכנית פעילות גופנית המתאימה והמותאמת לכן.   


 
×