אימון בחדר כושר או בבית

כותב: אולימפוס הקמת יעוץ תכנון ליווי בניית חדרי כושר

אימון בחדר כושר או בבית בעזרת משקולת יד

 

בחדר כושר יש ציוד מגוון, מגוון אפשרויות לתרגילים, האווירה מוטיבציונית ויש צוות מקצועי שיכול לעזור לך. יחד עם זאת, הרבה אנשים מתחילים להתאמן בבית. במקרים רבים אין צורך להירשם לחדר כושר, ציוד הכושר הביתי הוא די והותר לשם אימון של כל חלקי הגוף. פריט הציוד האולטימטיבי לשם אימון זה הוא משקוליות יד.

משקוליות יד הם פריט הציוד שאיתו ניתן לעשות את מגוון התרגילים הגדול ביותר שקיים, אפשר לבצע מאות תרגילים שונים עם משקוליות יד. לנשים מספיקה מערכת  משקוליות יד במשקלים של 1-8 קילוגרם, לגברים מספיקה מערכת  משקוליות יד במשקלים של 4-20  קילוגרם. אם יש לכם גם ספת אימון ופינה קטנה בבית שאפשר להתאמן בה אז באמת אפשר להתחיל.
להלן דוגמא לאימון משקוליות למתחילים היכול להיות אפקטיבי לבית או למכון הכושר:

  • לחיצת חזה עם משקוליות (חזה)
  • הרחקת זרועות לצדדים (כתפיים)
  • חתירה ביד אחת עם משקולת (גב)
  • פשיטת יד מאחורי הראש עם משקולת (יד אחורית)
  • כפיפות ידיים עם משקוליות (יד קדמית)
  • לאנצ'ים עם משקוליות (ירכיים וישבן)
  • הרמת עקבים עם משקוליות (שוקיים)
  • כפיפות בטן (בלי משקוליות)

אם אתה רק מתחיל , באימון הראשון בצע סט אחד של 8-12 חזרות לכל תרגיל (בתרגיל הבטן ניתן לעשות 20 חזרות). באימונים הבאים הגבר את המינון ל-2 עד 3 סטים של 10-15 חזרות לכל תרגיל. לאחר כשלושה-ארבעה שבועות הגבר את מינון החזרות ל-20 עד 30 חזרות לכל תרגיל. נוח דקה-שתים בין הסטים, כך תאמן את כל גופך באימון. הקפד להתאמן 2-3 פעמים בשבוע, השתדל בימים שאינם עוקבים. לאחר חודשיים-שלושה תצטרך להוסיף תרגילים ואף להתקדם לשיטת האימון המפוצל. אבל זה כבר למאמר אחר...
בחדר כושר יש ציוד מגוון, מגוון אפשרויות לתרגילים, האווירה מוטיבציונית ויש צוות מקצועי שיכול לעזור לך. יחד עם זאת, הרבה אנשים מתחילים להתאמן בבית. במקרים רבים אין צורך להירשם לחדר כושר, ציוד הכושר הביתי הוא די והותר לשם אימון של כל חלקי הגוף. פריט הציוד האולטימטיבי לשם אימון זה הוא משקוליות יד.

משקוליות יד הם פריט הציוד שאיתו ניתן לעשות את מגוון התרגילים הגדול ביותר שקיים, אפשר לבצע מאות תרגילים שונים עם משקוליות יד. לנשים מספיקה מערכת  משקוליות יד במשקלים של 1-8 קילוגרם, לגברים מספיקה מערכת  משקוליות יד במשקלים של 4-20  קילוגרם. אם יש לכם גם ספת אימון ופינה קטנה בבית שאפשר להתאמן בה אז באמת אפשר להתחיל.
להלן דוגמא לאימון משקוליות למתחילים היכול להיות אפקטיבי לבית או למכון הכושר:

  • לחיצת חזה עם משקוליות (חזה)
  • הרחקת זרועות לצדדים (כתפיים)
  • חתירה ביד אחת עם משקולת (גב)
  • פשיטת יד מאחורי הראש עם משקולת (יד אחורית)
  • כפיפות ידיים עם משקוליות (יד קדמית)
  • לאנצ'ים עם משקוליות (ירכיים וישבן)
  • הרמת עקבים עם משקוליות (שוקיים)
  • כפיפות בטן (בלי משקוליות)

אם אתה רק מתחיל, באימון הראשון בצע סט אחד של 8-12 חזרות לכל תרגיל (בתרגיל הבטן ניתן לעשות 20 חזרות). באימונים הבאים הגבר את המינון ל-2 עד 3 סטים של 10-15 חזרות לכל תרגיל. לאחר כשלושה-ארבעה שבועות הגבר את מינון החזרות ל-20 עד 30 חזרות לכל תרגיל. נוח דקה-שתים בין הסטים, כך תאמן את כל גופך באימון. הקפד להתאמן 2-3 פעמים בשבוע, השתדל בימים שאינם עוקבים. לאחר חודשיים-שלושה תצטרך להוסיף תרגילים ואף להתקדם לשיטת האימון המפוצל. אבל זה כבר למאמר אחר...