אני לא בדיאטה!

כותב: אסנת זהבי

אני לא בדיאטה!


''דיאטה'' מילה המעוררת בנו רגשות של דכאון, רחמים עצמיים ויאוש. מתחילים אותה בדרך כלל ''מחר'' ומסיימים אותה די מהר, כי פשוט נשברים ואז חוזרים לדרך הישנה ומגיעים למשקל  גבוה יותר מהמשקל שהתחלנו את ה''דיאטה''. לכן, החלטתי להוציא מילה זו מהלקסיקון ולהגדיר תהליך זה אחרת:

אני משנה את הרגלי החשיבה ואת הרגלי האכילה שלי!

חשיבה חיובית נותנת לנו כח, דרך ורצון לבנות הרגלי אכילה נכונים, הנהפכים לדרך חיים ועוזרים לנו לשמור על משקל קבוע ודימוי עצמי גבוה.
 
''עשרת הדיברות'' להורדה במשקל:

1. אני אוהב/ת את עצמי.

לכן לא אזיק לגופי ע''י אכילה לא מבוקרת. ואמנע מעצמי סבל מ''דיאטות קיצוניות''.

2. אני שולט/ת במחשבותי ואחראי/ת למעשי.

שולט/ת במזון ואחראי/ת להרגלי האכילה שלי.

3. התפריט מותאם לאורח החיים שלי.

מהנה, משביע, בריא וקל להכנה, כך אוכל להתמיד בו ולא תהיה כל סיבה להישבר.

4. אני לעולם לא מרעיב/ה את עצמי.

כשרעבים, אוכלים מהר והרבה יותר, למעשה בולעים את המזון. לכן חשוב לא לדלג על ארוחות.

5. אני אוכל/ת לאט ולועס/ת היטב.

כך נהנים מהאוכל וגם שובעים.

6. אני אוכל/ת הכל ,אבל, במידה!

גם אם חרגתי יתר על המידה, יש לי הכוח לחזור לדרך הנכונה.

7. מזון אסור?אין כזה דבר.

לא להתנזר ממזון מסוים כדי לא להגיע למצב של בולמוס אכילה, כאשר אנו מונעים מעצמנו מאכל מסוים, אנו עלולים למצוא עצמנו ברגע
של משבר, זוללים ללא גבול וחבל

8. פעילות גופנית קבועה.

תורמת להרגשה כללית טובה וגם לירידה במשקל.

9. כל אדם זקוק לתמיכה.

וזאת עובדה! גם החזקים שביננו, החושבים כי הם יכולים להסתדר לבד, זקוקים לתמיכה אישית. המסע אל משקל המטרה, מצריך ליווי
מקצועי תומך וצמוד. תפקיד הדיאטנית כמדריכת המסע הוא לסייע וללוות ע''י מפגשים תכופים, לחיזוק ההרגלים והדימוי העצמי.

10. אני שומר/ת על משקל המטרה.

כדי לשמור על ההצלחה, לאורך זמן- יש להישאר בקשר עם ''מגדל הפיקוח'', ומדי פעם, לפי הצורך, להצטייד בכלים חדשים ובכוחות
מחודשים.